З чого починати малюнок неба олівцем чи аквареллю. Як намалювати небо і хмари на небі акварельними фарбами. Зображення навколишнього світу – одне з перших видів мистецтв, освоєних людиною розумною. Мабуть, потяг до малювання закладена в наших генах і передається від одного покоління до іншого протягом сотень тисяч років. Досить згадати, що саме улюблене заняття дитини – малювання. Однак і багато дорослі люди зберігають любов до зображення природи на протязі всього життя.
З чого починати
Приступати до будь-якої нової роботи треба з самих елементарних моментів. Перед тим як приступити до зображення хмар на блакитному небі, варто спробувати свої сили в більш простому малюнку – зображення нічного зоряного неба. Такий малюнок виконується в два-три етапи. Для початку можна використовувати гуаш, тим більше, що багато художники не сприймають її всерйоз і називають «дитячою» технікою живопису.
- Перший етап – пензликами малюємо на аркуші паперу нічне небо. Змішується гуаш темно-синього та зеленого кольорів. Даємо фарбі повністю висохнути.
- Другий етап – береться чиста кисочка, мачає в гуаш білого кольору і пальцями «набрызгиваются» білі точки. Картина практично готова.
Доповнити подібний твір можна скажімо зображенням гір і тоді ми будемо мати нічне зоряне небо в горах. Можна прикрасити картину і іншим способом – жовтої гуашшю намалювати зірки і нічне світило.
Хмара на небозводі
Спостереження за безтурботно пливуть у невідомість хмарами викликає непереборне бажання взяти в руки олівець і зафіксувати заворожливе видовище. Як же намалювати велике, пухнасте і красиве хмара, освітлюване променями призахідного сонця? Пропонуємо вам урок, як поетапно створити невелику картину в домашніх умовах. До того ж робота з пастеллю не вимагає спеціальних художніх навичок і особливої техніки.
Необхідні матеріали
Перед початком творчої роботи слід запастися найпростішими матеріалами:
- папером сіруватого відтінку;
- клячкой (той же ластик, стиральна гумка, не пошкоджує папір, захоплює частинки пастелі, не розмазуючи малюнок);
- пастельними крейдами (олівцями) білого, світло-жовтого, червоного, синього, блакитного, сірого кольорів.
Не зайвими будуть крейди ультрамаринового, світло-сірого та темно-сірого кольорів. З існуючих трьох видів найкраще використовувати масляну пастель. Вона вважається навчальним матеріалом, відмінно підходить для начерків, чудово розтушовується і дозволяє домогтися м’яких перехідних ліній.
Перший етап роботи
Щоб якомога природніше зобразити небо з хмарою на ньому, слід уважно розглянути і вивчити об’єкти, визначити напрямок сонячних променів. Десь в середині малюнка наноситься малюнок, що надається хмари відповідний вигляд. Малювати слід пастельним дрібному.
Другий етап
Приступаємо до зображення небесного зводу. Загостреною гранню крейди синього кольору акуратно обводимо контури хмари. Розмальовувати небосхил під всю площу малюнка не варто. Це рекомендується з простої причини, щоб не змащувати нанесену на папір, пастель. Ретушируем небо, не зачіпаючи обрисів хмари. Щоб надати малюнку обсяг, слід ще раз пройтися дрібному після ретушевки.
Третій етап
Настав час оформити хмара. Починаємо з верхньої частини. Використовуємо білу пастель. В залежності від того, куди спрямоване освітлення, наносимо більш темні відтінки. Наприклад, якщо хмара освячується знизу, то для додання обсягу, в тій стороні, звідки виходить світло, використовуємо білу пастель, а в тіньовій частині світло-сіру. У проміжках між основними, наносимо блакитний колір. У самій «темної» частини хмари використовується ультрамариновий колір. При розтушовуванні, рухаємося по вертикалі зверху вниз.
Етап четвертий
Небесний об’єкт, знизу, відтіняється жовто-рожевим кольором, а самий низ покривається кремовим і молочним відтінками. Поступово починає вимальовуватися красива картинка неба, якщо при розтушовуванні не змішувати всі відтінки (може переглянути «брудний» колір).
П’ятий етап
Завершити роботу слід синім кольором у нижній частині малюнка. Пастель розтушовується, наносяться декілька акцентованих ліній кремового відтінку і малюнок готовий!
Акварельні фарби
Робота з акварельними фарбами вимагає дещо іншого підходу до зображення неба і хмар на ньому. Існує кілька основних моментів, які допоможуть найбільш ефектно зображувати небесний звід:
- у природі не існує чисто білого кольору;
- не намагатися з фотографічною точністю зображувати об’єкти;
- на малюнку слід зобразити хмара як твердий предмет;
- особливу увагу приділити м’якому переходу від одного об’єкта до іншого;
- домагатися максимальної яскравості колірного тону.
Білий колір
Знаменитий американський художник Рокуелл Кент своїми північними пейзажами довів, що в природі не існує чисто білого кольору. Не тільки сніг і лід, але й хмари не бувають яскравими. Все залежить від того, які погодні умови, як падає сонячне світло. Щоб домогтися максимальної натуральності і показати, яким насправді колір хмар, слід змішати білий з жовтим, пурпурним, фіолетовим або блакитним кольором. З метою додання хмарам більшої прозорості і природності слід додати помаранчевий відтінок.
Необхідні відмінності
Створюючи свій твір з допомогою фотографії, відмовтеся від деяких елементів, «схоплених» фотоапаратом. Навіть найсучасніша техніка значно змінює кольорові співвідношення на фотографії. Темні ділянки приховують безліч дрібних деталей. Їх слід «відновити», спираючись на власну інтуїцію і фантазію. Дуже ефектним прийомом може виявитися зміщення хмар або берега водойми, «перенесення» рослинності в інше місце.
Хмара як нерухомий предмет
Починаючому художникові набагато легше буде намалювати хмари, якщо він представить їх як не змінює свою форму нерухомий предмет. Уявіть хмара як геометричну фігуру, тоді буде легше визначити, де і як виділити затемнені і світлі ділянки. Слід виконати чорновий начерк, проаналізувати, звідки виходить світло, в яку сторону падають тіні, які області хмар повинні опинитися в півтіні.Час від часу спробуйте з боку поглянути на свій твір. Постарайтеся згладити кути, надати хмари найбільш природну форму. Частіше спостерігайте за біжать по небу хмарами. Практика – основа будь-якої майстерності. Головне пам’ятайте – стелі досконало не існує. Досягти висот професійних художників, може бути, не зможете, але вдосконалити навички і писати досить пристойні етюди можна навчитися, завдяки наполегливій праці.
Важливість м’яких переходів
Ніде більше в природі неможливо зустріти такого м’якого переходу одного предмета в інший, як при зображенні хмар на небі. Тут все залежить від правильного розподілу чітких і розмитих кордонів. Вкрай важливо в даному моменті використовувати техніку лесування, тобто накладати один шар фарби на іншій з дотриманням непорушного умови повного висихання першого шару.Лесування дозволяє отримати складні відтінки кольору, що й додасть «розмитість» меж об’єктів картини. З усього вищесказаного можна зробити простий висновок – якими матеріалами ви не користувалися – гуашшю, пастельними крейдою або аквареллю, навчитися малювати небо і хмари на ньому не дуже важко, якщо слідувати певним планом. Використовуючи одержані знання, з успіхом можна впоратися з зображенням будь-якого іншого нескладного пейзажу. Необхідно враховувати один важливий момент – папір, призначена для роботи з гуашшю і особливо з акварельними фарбами, повинна бути злегка шорсткою. При зволоженні папір має рівномірно і дуже швидко вбирати фарбу що наноситься. Найбільш підходящим варіантом для початківців живописців є ватман.
Фото приклади малювання неба олівцем і аквареллю