Підготовка до роботи та поради як малювати ліс простим олівцем. Складання композиції і створення текстури лісу. Малювати природу люблять малювати художники, зображуючи різноманітні пейзажі. Часто на пейзажах можна зустріти ліс, який у кожного художника має свій характер і відмітні риси. Батьки можуть дати своїй дитині урок малювання реалістичного лісу, що має перспективу. Таким чином створюється відчуття простору лісової хащі. Навчившись малювати одне дерево, дитина зможе освоїти правило створення ескізу лісової хащі, використовуючи для цього простий олівець, лінійку і ластик. Перш ніж малювати поетапно дерева, потрібно визначитися з тим, яку пору року зображено в пейзажі. Для навчання необхідно вибирати простий пейзаж, в якому буде кілька дерев. Коли дитина навчиться його малювати, йому легше буде зображувати гущавину. Досвідчені майстри можуть працювати не тільки фарбами, але і простим олівцем, створюючи за допомогою світлотіні текстуру кори, листя і хвої. Дітям не просто створювати зимовий, осінній, весняний або літній ліс в сірому кольорі, використовуючи світло і тінь, тому малюкам слід запропонувати прикрасити малюнок за допомогою акварельних фарб або гуаші. Старші діти можуть навчитися малювати ліс простим олівцем, Якщо дитина освоїть роботу з простим олівцем, навчившись поетапно виконувати ескіз лісової хащі. Під час уроку дитина повинна навчитися наносити штрихи простим олівцем, з допомогою якого картина буде виходити об’ємної і виразною. Освоївши техніку малюнка, виконаного простим олівцем, можна буде створювати гарні лісові пейзажі.
Підготовка до роботи
Для роботи потрібно підготувати:
- Текстуровану папір для малювання акварельними фарбами;
- Прості олівець різної твердості : 2Н, 2В, НВ, 2В, 4В, 6В;
- Художній ластик для малювання, який називається клячка.
Як малювати простим олівцем ліс
При роботі зі звичайним олівцем потрібно створювати контури дерев з допомогою штрихів різної тональності. Тоді дерева будуть виходити об’ємними. Штрихи треба малювати в різній тональності, завдяки чому зображення стає плоским. Під час уроку дитина повинна навчитися:
- Створення текстури олівцями різної твердості і методів створення світлотіні, з допомогою яких будуть показані деталі на деревах, кущах і траві;
- Створення геометричної перспективи, коли ближні дерева виходять великими, а дальні дрібними і розташовуються вище тих, що знаходяться перед ними;
- Зображення атмосфери або легкості перспективи, переданої з допомогою зображення пилку рослин, частинок пилу, крапельок вологи;
- Використання кольору для створення перспективи, коли ближні дерева на малюнку виходять більш темними і чіткими, а дальні світлими, менш чіткими та деталізованими.
Складання композиції
Робота складається з наступних кроків:
- визначається кількість дерев, які будуть на малюнку;
- схематично зображуються дерева: ті, що на першому плані, більш об’ємні, ті, що знаходяться далі – більш тонкі. Чим далі стоїть дерево, тим тонше воно повинно бути. Для зручності розміщення дерев у перспективі потрібно нумерувати кожен стовбур так, щоб перший вийшов самим товстим, а найдальший самим тонким.
- дерева в лісі в перспективі можуть стояти один за одним, тоді стовбур позначається тільки однією лінією;
- позначити траву і кущі в нижньому плані малюнка.
Порівняти створений ескіз з оригіналом у майстер-класі, щоб перевірити правильність розташування всіх дерев при створенні перспективи.
Створення текстури
З допомогою спеціальних штрихів, накладених на текстуровану акварельний папір, можна створювати об’ємне зображення стовбурів, гілок і листя дерев. При накладанні тіней слід використовувати кругові руху олівця, тримаючи його так, щоб штрихи наносилися бічною частиною грифеля. При роботі з текстурою не потрібно сильно наживати на олівець, інакше поверхня паперу зіпсується. Створити на гладкій поверхні об’ємну текстуру кори вже не вийде. При промальовування контуру стовбурів використовується не прямя лінія, а переривисті штрихи різної конфігурації. Світлі ділянки паперу потрібно залишати в місцях, де дерева падає світло і в проміжках між стовбурами, створюючи таким чином відчуття атмосферності малюнка. Текстура листя, кори і трави створюється за допомогою зубчиків. Затінення з допомогою кругових рухів олівця. Текстуровані затінення накладають на підстави передніх дерев. Вони в подальшому будуть травою і мелкорослой рослинністю. Всі дерева, окрім першого, потрібно затемнити олівець з грифелем підходящої м’якості. Потім потрібно посилити контраст на стовбурах і намалювати гілки в верхній частині рослин на всіх стовбурах. Вони можуть рости як вгору, так і вниз. Затінити стовбур великого дерева, позначеного цифрою 1, використовуючи для цього самий м’який грифель. Потрібно додати більше контрасту і затінення на темній стороні стовбура, використовуючи техніку текстурування поверхні. Всі дерева на першому плані повинні бути чітко промальовані. Чим далі будуть розташовуватися стовбури, тим менш чіткими мають бути їхні обриси і текстуру кори з гілками.
Майстер-клас малюнка аквареллю лісу
Вчитися малювати природу дитина може і аквареллю. Таке заняття допомагає розвивати:
- почуття кольору;
- абстрактне мислення;
- дрібну моторику;
- відчуття простору і гармонії.
Писати картину зимового, осіннього, весняного чи літнього лісу акварельними фарбами потрібно створити ескіз за допомогою тонких ліній так, щоб на ньому не з’явилася тінь. Виконувати роботу треба за таким же алгоритмом, як при створенні ескізу при малюванні простим олівцем. Після створення ескізу потрібно змочити лист акварельного паперу водою і дати йому трохи підсохнути, перш ніж починати малювати фарбами. При використанні акварелі може застосовуватися кілька технік для створення потрібної текстури малюнку:
- мокрим по мокрому;
- сухим по сухому;
- сухим по мокрому;
- мокрим по сухому.
Після цього фарбами з підібраними відтінками кобальту та ультрамарину створюється небо у верхній частині аркуша. Прорисовывание країв хмар робити краще розведеним тоном паленої умбри. Після цього слід перейти до нижньої частини малюнка, в якій на передньому плані малюється уривчастими і різкими рухами трава. Листя малюється фарбами, що відповідають обраному для малюнка сезону. Якщо зображується зимовий ліс, то гілки листяних дерев будуть голими, а прорисрвывать потрібно буде тільки хвою, вибираючи для неї зелені відтінки. Білою фарбою на вічнозелених хвойних деревах треба буде намалювати сніг, додавши до нього блакитні відтінки. Для літнього та весняного лісу використовуються відтінки зеленого і коричневого тонів. В осінньому лісі листя забарвлюється в яскраві жовті, червоні і помаранчеві кольори. Дерева малюють коричневими фарбами, ділячи більш чіткими і освітленими ті стовбури, що стоять на першому плані, і розмиваючи силуети далеких стовбурів. Замість акварельних фарб можна використовувати гуаш, яка для створення світлих і прозорих відтінків розводиться водою. Готовий малюнок сушиться і вставляється в рамку.
Фото ідеї та приклади малювання лісу олівцем і фарбами