Мотив – гарний візерунок в’язаній віщий, невід’ємна частина в’язання. Все про в’язання мотивів спицями та гачком різної форми: опис схем в’язання, фото ідеї, корисні поради. В’язати правильні мотиви повинна кожна рукодільниця, адже це дуже допомагає їм у роботі з речами звичайного вжитку. Це кофти, блузки, туніки, кардигани, а також різноманітні скатертини, рушники, пледи, прихватки та інше. Можуть бути з візерунками або ж ні.
Детальний опис в’язання мотивів
Дані вироби дуже практичні, і тому їх зручно застосовувати. Практика є відомою серед тих, хто шиє гачком. Вивчимо деякі з них, як легкі, так і вище за рівнем складності.
Прості круглі
Один з самих простеньких видів для початківців рукодільниць. За допомогою їх можна буде переходити до більш складних елементів. Професійні в’язальниці використовують його в якості доповнення до основного малюнку. Круглий двоколірний. Для найбільшої привабливості вашого виробу створіть його в яскравих кольорах. Буде виглядати ошатним доповненням до светра, кофті або маленької в’язаній сумочці. В’яжемо у відповідності з нумерацією рядів:
- 1 (бордо): дві повітр. петлі підйому, 11 стовпчиків з накидом в початкове кільце.
- 2 (білий): дві вп підйому, /одна повітр.петля, стовпчик з одиничною накидкою на підставі колонки з 1-їм накидом минулого рядочку/ – 11 разів, 1 Ст. петелька, замкнути ряд стовпцем з’єднання.
- 3 (білим): одна повітр. петелька підйому, /3 стовпчика без накидкою в арку повітр. петлі минулого рядочку/ – повтор 12 разів, замикаємо рядок
- 4 (бордо): 1 повітр. петля підйому, /3 повітр. петлі, одинарний стовпчик без накиду в ногу стовпця з 1-їм накидом попереднього рядка/ – 11 разів, потім 3 повітряні петлі. Кріпимо всі стовпчиком.
- 5 (бордо): одна повітряна петелька підйому, /4 стовпа без накидки в арку з трьох повітряних петель минулого рядочку/ – повтор 12 разів, замикати сходинку стовпців з’єднання.
- 6 (білий): одна повітр. петелька підйому, /4 повітряні петлі, 1 стовпчик без накиду в основу стовпчики без накиду попереднього рядка/- 11 разів, 4 повітряні петлі і закінчити коло з’єднанням стовпця.
- 7 (білий): одна повітр. петля, /5 стовпчиків без накидки в арку з чотирьох петель минулого рядка/ – 12 разів, замикаємо з’єднувальним стовпчиком.
- 8 (бордо): одна петелька, /5 під-них петель, 1 стовпчик без накидки минулого лінії/ – 11 разів, 5 повітряних петель і скріпити коло соед. стовпчиком.
- 9 (бордо): одна В. п-я підйому, /6 стовпів без накидки в арку з п’яти вп.
- петель минулого – 12 разів, з’єднати рядочок стовпцем.
Так можна створювати до певного розміру, який вам необхідний. Всього лише потрібно дотримуватися послідовності. Парний рядок за петельці в кожній арочке, а у непарному – по одному стовпчику без накиду в арку. Прекрасна мандала. Цікавий виріб з певною особливістю квіточки і медитативним глуздом. Дивовижно виглядає в’язаних речах, а також на багатьох побутових предметах. Він складається з дев’яти рядків різного кольору, які ви вибираєте на свій розсуд. Для зручності написання і розуміння статті вам знадобиться запам’ятати абревіатури:
- ПП – повітряна петля;
- СБН – стовп без накиду;
- ССН – стовп з накидом;
- СС2Н – стовпчик з двома накидами;
- ПС1Н – пышненький стовпець з 1-м накидом;
- СС – стовп з’єднання.
Трикутні
Індивідуально виглядають штучки з елементами у вигляді трикутників. Такі мотиви мають якусь легкістю і елементами ажурності, зручну в застосуванні для багатьох видів одягу. Щільний трикутник. Вони також мають різні рівні труднощі. Одним з простеньких вважається – бабушкін квадрат. Спочатку розберемося у створенні щільного трикутника
Хід роботи
Цей тип виробу в’яжеться по круговій траєкторії. Створюється спочатку кільце за допомогою петельки.
Відповідно до рядами:
- [3впп], далі в колечко [4ссн]. Після чого [2вп], далі – [5ссн] і знову [2вп].
- Далі виконується [5ссн і 2вп]. Затягнемо петельку і замикаємо лінію з’єднувальним стовпців, вводимо гачок у верхню петлю підйому даної рядки.
- [3впп]. В’яжемо в кожен стовпчик з накидом попереднього ряду за 1ССН [4ссн], в арку з ВП попереднього ряду в’яжемо 2ССН, 2ВП і ще два стовпчики з накидом. У кожен наступний стовпчик з накидом попереднього ряду в’яжемо по 1ССН.
- В арку в’яжемо так само 2ССН, 2ВП і 2ССН, потім 5ССН в арку 2ССН, 2ВП і 2ССН. Замкнемо сходинку СС, вводячи гачечок у ВП підйому.
- [3впп], потім в кожну колонку з накидом минулого в’яжемо по [1ссн] (6ССН), в арку так само, як і в попередньому ряду – 2ССН, 2ВП, 2ССН. /Далі в кожен стовпець минулого рядочку в’яжемо по 1ССН (9ССН), в арку в’яжемо 2ССН, 2ВП і 2 ССН/ – Повтор разок. Довязываем в кінці по 1ССН в ССН попереднього ряду(2ССН). Замикаємо смужку СС у ВП підйому.
Інші рядки в’яжуться точно також. Доповнюємо кожен раз по 4 доп ССН на кожну з сторін трикутника. Тому можна в’язати абсолютно різних розмірів і кольорів.
Майстер клас
Тема в’язання цікава багатьом початківцям рукодільниця. Існує безліч мотивів різної складності. Існують інші важливі моменти, які потрібно обов’язково враховувати. Наприклад, безотрывное в’язання.
В’язання без відриву
- Багато вибирають і навчаються саме цим способом. Бо він економить час і збільшує професіоналізм у діях. Однак, вид є важким для нових в’язальниць, особливо в з’єднанні деталей.
- Існують кілька правил безвідривного в’язання:
- Останній рядок не доробляється до кінця, а відразу починається зв’язка другого мотиву.
- Щоб не рвати нитку, достатньо просто створити невеликий ланцюжок з ВП, а після цього починати другий.
- Пов’язуючи 1-й і 2-й мотив, остання лінія другого також не закінчується, щоб починати наступний.
- Верх створюється останнім.
Секрети правильного з’єднання
- Однаково важливі два процесу – в’язання і з’єднання мотивів. Від другого буде залежати зовнішній вигляд всього виробу.
- Готові штучки з’єднуються стовпцями без допомоги накидки.
- Для більш акуратного вигляду слід з’єднувати колонки за зворотні сторони петельок.
У підсумку можна сказати про популярність мотивів. Розрізняються за рівнями складності, візерунків і кольорів, які підбираються абсолютно індивідуально. Для початку варто почати з найпростіших, а потім трохи ускладнювати, вдосконалюючи свою майстерність.
Фото ідеї для в’язання мотивів