Камінь досить складна фігура для малювання олівцем. Покроковий майстер-клас з малювання каменів своїми руками – красиві фото ідеї, приклади, поради! Чи знаєте ви, як правильно зробити ескіз і намалювати камінь-валун, гальку, дольмен, скелю, покриту мохом? Об’єкти неживої природи – частий гість в альбомі любителів графіки і живопису, в класі художньої майстерності.Камінь буває невід’ємним елементом природного пейзажу, саду та парку. Є різні породи каменю – граніт, вапняк, продукт вулканічної діяльності в горах, сланець, піщаник… Навіть простий валун потребує уваги та зосередженості, щоб ефектно зобразити його простим олівцем. Розглянемо поетапно, як можна зобразити камінь або скелі крупним планом. Наш покроковий урок пропонує конкретний порядок дій для замальовки каменів простими олівцями. Матеріали:
- Олівці:
- графітний F (між НВ і В)
- механічний 2В, товщина 0,5
- цангові 4Н, 2Н
- Blu Tack (клячка м’яка)
- Электроластик
- Папір – гладка, для графіки
Етап 1. Робимо ескіз
Це ключовий момент у всій роботі, який багато хто недооцінює. Можна робити ескізи навіть при перегляді телевізора, коли дивіться кліп улюбленої групи або фільм. Дивлячись на пейзаж, зробіть кілька начерків каменів.
Важливий нюанс: вивчайте готові роботи відомих майстрів і графіків, щоб вникнути в суть роботи над світлом і тінню на каменях.
Етап 2. Створюємо форми і обсяги
Навіть починаючі художники легко впораються з цим завданням. Але камінню необхідна особлива глибина форми. Нам важливо передати реалістичність гірської породи, тут важлива гра світла і тіні. Найкраща аналогія – куб, адже для відображення його тривимірної суть ми працюємо зі світлотінню. Найбільш висвітленою є верхня межа, на неї падають прямі промені сонця. Подивіться на приклади малюнків, де дуже виразно відображено гра світлотіні на булижник. Підкреслюються всі кутові і плоскі місця, зроблено акцент на світлові плями у верхньому секторі.
Важливий нюанс: малюнок каменю буде більш цікавим, якщо враховувати форму і довжину валунів, хоча б на око.
Етап 3. Як намалювати камінь
Скелі на начерку можна зобразити з пом’якшеними гострими кутами, але при цьому потрібна тривимірна площину, що підкреслює форму. Часто рисувальник в роботі зупиняється на цьому моменті і далі не розвиває малюнок. Але такий варіант реалістичним вважати не можна – занадто мало деталей і відтінків.
Важливий нюанс: якщо подивитися на фото каменів у чорно-білій версії, то можна знайти сірі тони, які відмінно виділять деталі.
Крок 1. Малюємо великий валун використовуючи олівець 2В для темних місць. Світлі місця будуть намальовані олівцем F. Для ескізу можна зробити кілька коротких відміток, потім сконцентрувати увагу на поглибленнях, виїмках і тінях. На цьому рівні ми робимо все темні місця. Крок 2. Промалювавши всі попередні опорні моменти, беремо цанговий олівець (зі скошеним зрізом), наносимо тіньові штрихи по всій поверхні валуна. Шар штрихів – гладкий, рівномірний. Міняємо олівець для різних областей: для світлих – 4Н, для темних – 2Н. Не забуваємо в процесі штрихування про те, як висвітлюються площині і кути. Крок 3. Приступаємо до найголовнішого. М’яким механічним олівцем робимо текстуру поверхні. Для цього потрібні короткі, як би випадкові мітки, що позначають ями і шорсткість. Допоможе використання м’якого олівця, який наноситься поверх твердого. Як відомо, що такий спосіб добре відображає нерівну поверхню. Це просто диво, тому що відразу виникає ефект нерівній текстури, природного і примхливою, що так часто буває у гірській руди. Косий край відіграє велику роль, він дає плоскі і широкі штрихи. Крок 4. Малюємо шар за шаром, періодично беремо клячку Blu Tack – вона допоможе обробити тонкі, легкі ділянки. Электротерка створює світлові ділянки, просвіти. Перевірте, щоб всі темні зони були виразно відображені і відзначені.
Важливий нюанс: якщо лінії були нанесені твердим олівцем, то чорного тону буде складно досягти.
Крок 5. Відображаємо специфіку каменю. Існує багато типів каменів, кожен з яких вимагає особливого підходу до техніки зображення. Глибинні камені. Мають грубу форму, дуже оригінальні, неповторні, їх складно зобразити. Спростить роботу покрокова тонування. Зовнішні контури підкреслюються світлотінню ззаду. Камені-виступи, скелі, спрямовані вгору. Зазвичай верхні кінці здаються высветленными. Для нанесення світлотіні можна використовувати безперервні лінії, змінюючи по дорозі силу відбитка. З’явиться глибина і затінення у потрібних місцях. Дорогоцінні камені. Вони досить прості, можна використовувати геометричні форми як основу.
- Намалюйте трикутники з трапеціями всередині. Викривлені лінії всередині трапеції відобразять межі каменю.
- Ограновані алмази починають малювати від прямого кута з вихідними променями.
- На променях малюють точки на рівній відстані, об’єднують їх з променів тупих кутів. Лінію потрібно провести паралельно початкового трикутника, з якого робилося створення фігури.
- Далі потрібно провести пряму, яка об’єднає вершини тупих кутів.
- Перпендикуляр поділяється променями на рівні кути, точки з’єднання променів з’єднують з “ламаними” кутами і середньої верхньої прямої, паралельної основі фігури.
- В гострі трикутники по краях вписують “дзеркально” аналогічні фігури, ділячи підстава тричі на рівні частини.
- З першої точки будується кут, з якого виходять промені, що падають на несиметричні сторони трикутника, зовнішні переходи тону нижче, ніж усередині.
- З’єднайте одній прямій дві точки, щоб вийшов медіанний трикутник.
- Необхідно побудувати всі грані на верхній поверхні діаманта, дотримуючись симетрії. Для цього в нижній частині середнього трикутника вписують ромб.
- У роботі з колірною палітрою приділіть увагу відтінкам, вони допоможуть діаманту заискриться і виблискувати, надати йому прозорість. В ході розфарбовування накладайте будь тони на всі межі.
Важливий нюанс: за цим же принципом будується розпис різних природних об’єктів акриловими фарбами, малюються геометричні мандали.
Малювання каменю будь-якого типу – процес кропіткий, не дуже простий. Але освоївши ключові прийоми, можна значно вдосконалити свої навички у роботі з графікою, реалізувати різні ідеї.
Фото ідеї та приклади для малювання каменів олівцями