Створення виробів для дошкільнят дуже важливий елемент розвитку дитини. Все про вироби для підготовчої групи дитячого саду – цікаві ідеї, покрокові майстер-класи, фото приклади! Робота творчого характеру з групою дітей 5-6 років спрямована на розвиток нових навичок і закріплення старих. Вироби в підготовчій групі дитячого саду для цих цілей підходять як не можна краще. Під час виконання завдань детсадовцы пізнають всі етапи планування свого проекту, вчаться добирати матеріал і працювати з ним.
Практична користь реалізації виробів
Творчі проекти, які реалізуються у старших та підготовчих групах дитячого садка під час занять або самостійно в домашніх умовах, дозволяють дітям не тільки здобути нові вміння, але й закріпити отримані раніше навички. Подібний підхід дозволяє полегшити адаптаційний період в школі. Під час занять розвиваються:
- пам’ять;
- уважність;
- терпіння;
- посидючість;
- старанність.
Для досягнення поставлених цілей вихователі використовують різноманітні матеріали у проектній діяльності. Це:
- робота з папером;
- природні матеріали;
- пластилін;
- вата, пластик.
Вироби виконуються на різні тематики. Вихователі прагнуть згуртувати дитячий колектив, навчаючи працювати в команді і окремо, організовуючи виставки робіт, виконані спільно з батьками.
Робота з папером
Останній рік навчання в дитячому саду є найскладнішим. Завданнями вихователів є не тільки проведення навчальних занять, але й ретельна підготовка дітей до школи. В основі занять лежить схема – від простого до складного. Велике поле для розвитку дитсадівців надається таким матеріалом, як папір. Під час роботи пізнаються навички креслення, малювання, вирізання фігур. Вихователі пропонують виконати осінню саморобку, зимові візерунки (сніжинки), весняні аплікації. При цьому в хід пускаються такі предмети, як олівець, ножиці, стірательная гумка, лінійка. Під час реалізації кожного етапу творчого проекту дитина вчиться:
- посидючості;
- концентрації уваги на конкретному занятті;
- управління тілом.
Буквально за кілька занять діти освоюють навички склеювання, розфарбовування і вирізування. Вироби з паперу настільки різноманітні і красиві, що їх можна втілювати в життя постійно. Це фігурки тварин, квітів, виконуваних в техніки орігамі. Можна зробити під керівництвом вихователя унікальну аплікацію з елементами техніки малювання.
Пластилін
Спільна творчість батька і дитсадківця має цілющим потенціалом. Крім того, що робота зближує людей, вона так само дозволяє:
- забути про проблеми і негаразди;
- впоратися зі стресовою ситуацією;
- відновити емоційний стан;
- виразити в проекті почуття, переживання.
До того ж робота з пластиліном дозволяє як дорослому, так і дитині розвивати об’ємне мислення. Адже доводиться не тільки придумати ідею, але і втілити її в життя. Важливо, щоб дитина брав активну участь у творчому процесі. Адже робота з пластиліном розвиває:
- пальці рук;
- мозок;
- пам’ять;
- допитливість.
Існують також і комбіновані вироби, які виконуються з декількох матеріалів в одній роботі. Це можуть бути паперові фігурки з елементами з пластиліну або казкові герої, виконані з природного матеріалу, пластиліну. Такі роботи привабливі, незвичайні і красиві. Завдяки їм вдається розширити кругозір, розвинути фантазію дитини. Подібного плану заняття дозволяють навчити дошкільнят мислити нестандартно. При цьому вибирати найефективніші рішення в конкретній ситуації. Процес ліплення займає час, при цьому воно проводиться з користю. Вважається, що дане заняття принципово значуще в процесі навчання і виховання дошкільнят. Адже під час вправи майбутній школяр повинен представити повноцінну 3D-модель, відчути структуру матеріалу і змінити форму так, як представляється в фантазії. Завдяки подібним майстер класами створення вироби на певну тему дозволяє:
- розвинути творчий підхід до вирішення поставленого завдання;
- показати особисте, індивідуальне ставлення до конкретного об’єкта ліплення з пластиліну;
- навчитися грамотно організовувати процес роботи на конкретно задану тему, наприклад, картина пізньої осені;
- робота такого плану вчить самостійності (адже під час її виконання майбутній молодший школяр визначає загальну задачу, ставить цілі, розбиває поетапно всю роботу і завершує проект);
- навчається коригувати елементи;
- реалізація техніки ліплення з пластиліну – це можливість розвинути дрібну моторику рук.
Домашню саморобку з пластиліну варто виконувати разом – батьки і діти. Адже таке творчість покликана заспокоїти, виробити навички посидючості. Якщо проводити подібне заняття у вечірні години, то таке проведення часу дозволить нормалізувати сон і знизити активність у дошкільника. Якщо ідеї не приходять на розум або часу обмаль у батьків при спільній роботі, то можна вибрати роботу фото – їх в мережі інтернету представлено чимало. У запиті для пошуку вказуйте тему. Це дозволить обмежити підбір з основної маси і підібрати дійсно цікаві ідеї для проекту.
Вироби з природного матеріалу
Протягом навчального року дошкільнята пізнають не тільки матеріали і структуру їх, але і навколишній світ. Незвичайними, красивими і дивовижними виходять ті проекти, в яких задіяні природні компоненти. При цьому, працюючи з такими натуральними матеріалами, у дітвори розвиваються:
- дрібна моторика;
- просторове мислення;
- творчі здібності;
- окомір;
- уява.
При цьому в процесі роботи майбутні школярі вчаться знаходити красу в навколишньому світі. До того ж при роботі з матеріалами природного типу діти пізнають основи моделювання цілісного образу героя.
Пластик як основа для творчості
Такий сучасний і простий матеріал, як пластик, також можна використовувати у виробах. У хід підуть ложки, тарілочки, виделки та інші предмети. Варто озирнутися навколо, щоб побачити нове у звичних речах. Здавалося б, для чого може знадобитися пластикова тарілка? А адже це прекрасна основа під нову картину. В результаті подібних занять у дітвори розвивається такий навик, як «опредмечивание». Іншими словами, вчаться бачити нові грані у звичних предметах побуту. При цьому, як і при роботі з іншими матеріалами, пізнаються прийоми конструювання. Адже доводиться не тільки уявити ідею (візуалізувати), але і скомбінувати в єдиній виробі сюжетну композицію з різних матеріалів. У результаті всієї роботи виходить створення об’ємної фігури. Це може бути герой мультика, лісова хатинка, весняний пейзаж. При цьому дошкільнику вдається з’єднати окремі фрагменти, елементи і частини в єдиний, цілісний образ. З пластику також незвичайними виходять роботи в стилі аплікації. Це може бути своєрідне панно, колаж. У роботах використовуються різні техніки та їх поєднання. Так, звичайний шматочок вати може стати пухнастим хмаринкою над озером або шапкою очерету. Крильця лебедя будуть більшими, якщо виконати їх природних матеріалів. А хвилі водойми легко втілити в життя за допомогою пластиліну. Користь для дітвори від виконання виробів у дитячому садку неоціненна. Кожен урок – це отримання нового досвіду, навичок і знань. Під час творчої роботи розвивається не тільки моторика рук, але і аналітичне мислення, окомір, фантазія, сенсорика.
Фото ідеї саморобних виробів для підготовчої групи